pondělí 28. května 2012

Marlenka světlá i kakaová

     Taky máte rádi Marlenku? My moc.


Světlou jsem pekla již několikrát a receptů na ní je na internetu spousta.

I přesto přidám i ten můj osvědčený.

Medové řezy

(Marlenka světlá)
22 dkg cukru
10 dkg tuku (dávám Heru)
3 lžíce medu
3 celá vejce
1 ¼ lžičky jedlé sody (15 g)

     Vše šleháme v páře. Když začne směs probělávat (tvoří se na ní bílá pěna) odstavit. Do mísy dáme 67 dkg hladké mouky, do ní vlijeme šlehanou hmotu a zpracujeme na těsto. Když smícháme tekutou hmotu s moukou dáme na vál. Většinou se mi zdá těsto řídké, tak přidám ještě trochu mouky.

     Rozdělíme na 4 díly a dokud je ještě teplé, pak se dobře zpracovává, vyválíme placky. Dáme na plech a pečeme na 180 °C 7 min. Při pečení nepoužívám teplovzdušnou troubu. Placky se mi zdají vláčnější a není potřeba je nechávat tak dlouho odležet.

Krém:
Svařit puding – pouze ve 400 ml. Mléka
Utřít kostku másla s cukrem
Zašlehat puding
Potom zašleháme zkaramelizované salko – buď slazené kondenzované mléko vaříme v tlakovém hrnci 1,5 hodiny, nebo se dá již koupit přímo zkaramelizované

Každou placku pomažeme krémem, i tu poslední. Vršek posypeme sekanými ořechy a rozdrobenými okraji placek.
 

      Já mám ale raději tu tmavou, kakaovou s bílým krémem.

Jak na ní jsem ale nikde nenašla. Máte na ní někdo recept? Nakonec jsem se pokusila intuitivně upravit recept, podle kterého peču tu světlou. A ono to vyšlo. Je výborná a všem moc chutná.

Kakaová marlenka

Je to jen malinko upravený předchozí  recept, ale napíšu ho celý
22 dkg cukru
10 dkg tuku (dávám Heru)
3 lžíce medu
3 celá vejce
1 ¼ lžičky jedlé sody (15 g)

     Vše šleháme v páře. Když začne směs probělávat (tvoří se na ní bílá pěna) odstavit. Do mísy dáme 67 dkg hladké mouky a 6 vrchovatých polévkových lžic kakaa. Mouku s kakaem dobře promísíme a do směsi vlijeme šlehanou hmotu a zpracujeme na těsto. Když smícháme tekutou hmotu s moukou dáme na vál a dobře propracujeme. 
     Rozdělíme na 4 díly a dokud je ještě teplé, pak se dobře zpracovává, vyválíme placky. Dáme na plech a pečeme na 180 °C 7 min. Při pečení nepoužívám teplovzdušnou troubu. Placky se mi zdají vláčnější a není potřeba je nechávat tak dlouho odležet.

Krém:
Svařit puding – pouze ve 400 ml. Mléka
Utřít kostku másla s cukrem
Zašlehat puding
Potom postupně zašleháváme kondenzované mléko tekuté!!! Cca ¾ plechovky.

Vršek posypeme rozdrobenými okraji placek.









13 komentářů:

  1. Jani, ty mi tedy děláš chutě! Miluji medovník, i když to je kalorická bomba :o) I jsem ho pekla, asi mám stejný recept.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, úžasně lákavě máš napečeno! i já ráda medové řezy a všechny variace, ale meďáky mi peče hlavně mamka / nebaví mne rozvalování .../ a já si je doladím, recept je obdobný. Tmavá varianta je moooc zajímavá, musíme vyzkoušet. Hezký podvečer. Maru

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jani, marlenky by som si dala obidve, ešte som ich nepiekla a ten nezábudkový porcelán je úžasný.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  4. Yommmmmy!
    I like the pictures :)

    Wish you a great new week!

    ♥ Astrid

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, mňam!!! Musím vyzkoušet, vypadá to báječně!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  6. Janičko ráda peču tak tvojí marlenku vyzkouším vypadá moc nam nam přejí krásný sluníčkový den Pája)))moc se mi líbí tvůj blog)))

    OdpovědětVymazat
  7. Jani,ukazuješ nám také dobrotky a také krásne vecičky.Rrecept určite vyskúšam, koláčiky vyzerajú lákavo.

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, krása, škoda jen, že jsem na tento typ zákusku moc líná. :-(

    OdpovědětVymazat
  9. No to ne, takhle po ránu se dívat na úžasné zákusky, a ještě ta káva vedle... :-)))) To je přesně pro mě! Kdy můžu přijít ochutnat? :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Taková bašta....a hned dva různé druhy.
    Tak to je úžasné. Od pohledu bych si ale spíš dala tu světlou, ale věřím tomu že chutné jsou obě. Bohuže, já zvládnu tak maximálně palačinky, tak že si musím nechat zajít chuť.
    Hezké odpoledne.

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadají opravdu krásně, jen recepty na marlenku si lidé často pletou s medovníkem. Dlouho jsem hledala recept na tmavou marlenku, ale všude jsou si chuťově podobné spíše s tím medovníkem. Ingredience tady vypadají také spíše na medovník, ale i tak vyzkouším. :-) Jen jsem se chtěla zeptat, jaký puding používáte? Děkuji. :-)

    OdpovědětVymazat