úterý 24. dubna 2012

Knížka Provence jako sen

Ahoj všem,
     už jsem určitě psala, že moc ráda odpočívám u knížek. Skoro každý den, když jindy nevybyde čas, tak alespoň těsně před spaním pár řádek si prostě musím dopřát. A protože vyznat se v široké nabídce knih všech možných vydavatelů a vybrat si je opravdu složité, ráda si před koupí přečtu o knize nějaké recenze. A tak jsem se rozhodla, že si na blogu udělám takové knižní okénko, kde vás s přečtenými knížkami jen tak krátce seznámím. Třeba někomu pomůžu s výběrem. A když ne, aspoň si utřídím myšlenky, které mě při čtení napadají.


     U knížky si chci opravdu odpočinout a tak nečekejte žádné náročné psychologické texty. Mám ráda různé historické romány nebo i romantické, pokud to není předsi jen úplně přes míru a hodně často nad knížkami utíkám třeba do slunné Itálie nebo do Provence.


     Takovým příjemným útěkem do Provence je knížka Lenky Civade Provence jako sen. Není to novinka, takže spousta z vás jí už třeba četla. Lenka píše o vlastním životě ve Francii, kdy se s manželem rozhodli přestěhovat do Provence, kde se snažili sehnat dům. Nakonec získali do vlastnictví dům, spíš rozvalinu, který zrekonstruovali a několik let provozovali úspěšně penzion. V hale vystavovali i díla mladých umělců, pořádali vernisáže a koncery. Bohužel, lidská závist funguje i ve Frakncii a nakonec  jim život pomocí byrokratických nařízení spoluobčané tak znechutili a otrávili, že vysněný zámek prodali a odešli zase o kousek dál. Knížka mě naprosto nadchla a unesla a tak doufám, že o dalším životě ve Francii autorka ještě něco napíše. S úžasným optimismem popisuje nesnáze při opravách i zimách strávených v obytném přívěsu. S vtipem a humorem zjišťujeme, že obdivovaná francouzská ležérnost může být poněkud na obtíž, pokud řemeslník místo zítra přijde za tři neděle a tváří se, že je všechno v nejlepším pořádku.

     Pokud tedy hledáte víkendové čtení nebo už vybíráte příjemnou knížku na dovolenou, tuhle určitě doporučuji.

9 komentářů:

  1. Jano, tuto knížku mám doma a moc se mi líbila. Také se o ní zmiňuji ve svém lednovém příspěvku. Ta druhá od Lenky Civade - Lanýže, je taky pěkná, tu mám od paní Civade dokonce podepsanou. Ona pochází z Prostějova, což je kousek od nás, tak jsem byla na její autogramiádě. Moc příjemná paní. Mám ráda knížky, stejné jako ty píšeš. Přečetla jsem nedávno knížky od Marleny de Blasi - Tisíc dnů v Itálii a Tisíc dnů v Toskánsku, jako typ od blogerky Suzie. Jestli jsi je ještě nečetla, doporučuji, myslím, že se ti také budou líbit. Měj se krásně. Slávka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Slávko, moc děkuju za tipy, dobrých knížek není nikdy dost, takže se po nich určitě podívám. Lanýže čtu teď a taky se mi moc líbí.

      Vymazat
  2. Díky za tip.To je kniha jako stvořená pro mě. Něco podobného si právě prožíváme v Česku:-(

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, já mám moc ráda její kresby a knížku jsem nečetla, díky moc za typ. Pokud máš ráda podobné knihy, doporučuji pana Šmída a P. Mayle. Psala jsem o nich na blogu, počteš si :o)
    Hezký večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jani,moc děkuji za tip...určitě si knížku přečtu.
    Pohodové dny Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, výborný nápad ! Taky si asi zřídím čtenářský deník na bločku. Už chvíli o tom přemýšlím.
    Měj se pěkně
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  6. Jani,tak tuto knížku už mám koupenou delší dobu, ale stále jsem se k ní nedostala :) Já si do svého diáře zapisuji tipy na zajímavé knížky, které občas najdu na blozích a diskuzích a když je možnost, tak kupuji do "zásoby". Je ale fakt, že někdy jsem zklamaná...zrovna teď čtu Skorofrancouzka a od té jsem čekala mnohem víc :( Postrádám bohatší a záživnější děj, možná je to i tím, že jsem nikdy nebyla v Paříži a francouzsky neumím ani fň :))))))))))))))))))

    OdpovědětVymazat
  7. Hi, jana
    Thank you for visiting the blog and pot of tea was my mother who won in their wedding day 60 years ago and was for me.
    Kisses and an awesome weekend
    Sandra Coatti

    OdpovědětVymazat